100 Meterskoven

Velkommen til 100 Meterskoven. Vi består af vuggestuen Honningkrukken, der ligger centralt i grønne omgivelser på Indre Østerbro, og udflytterbørnehaven Peters Hus, der ligger naturskønt ved skovbrynet i Avnstrup, tæt på Hvalsø.

Hos 100 Meterskoven sætter vi børnene i centrum – vi ser det hele barn og planlægger aktiviteter efter børnenes behov og interesser. Vi møder vores børn med anerkendelse, nysgerrighed og respekt. Og vi inviterer børnene ind i fællesskaber med plads til forskellighed, fordi vi tror på, at børn lærer og udvikler sig sammen med hinanden understøttet af engagerede og nærværende voksne.

I 100 Meterskoven er der rig mulighed for kropslig, sanselig og kreativ udfoldelse. Vi har en naturfaglig profil og prioriterer udendørslivet højt – både i byvuggestuen og udflytterbørnehaven.

Fakta om 100 Meterskoven:

• Honningkrukken har plads til 44 vuggestuebørn fordelt på fire stuer med tre faste voksne per stue.
  • Peters Hus har plads til 55 børnehavebørn fordelt på to stuer med fire faste voksne per stue.
  • 100 Meterskoven er en integreret institution. Dit barn kan fortsætte direkte i børnehaven efter sin vuggestuetid. Børnehaven tager dog også imod børn udefra.

leg