Nye Forældre

Besøg os

Vil du møde os og opleve livet i 100 Meterskoven med egne øjne, inden du skriver dit barn op? I er meget velkomne til at komme på besøg.

Rundvisning i vuggestuen Honningkrukken: Vi har rundvisning den første mandag i hver måned. Tilmeld dig hos vores pædagogiske leder Kristina Cramer Jensen på telefon 2033 6999.

Rundvisning i børnehaven Peters Hus: Vi har ikke faste rundvisninger i udflytterdelen. Ring derfor til os på telefon 4649 6275, og aftal besøget.

Skriv dit barn op

Du får plads i 100 Meterskoven gennem Københavns Kommunes pladsanvisning. Skriver du dit barn op til vuggestuen, skal det ske, inden barnet fylder fire måneder for at få anciennitet fra fødslen.

Da vi er en integreret institution, er vores vuggestuebørn sikret en plads i vores børnehave. Børnehaven tager dog også imod børn, der har gået i andre vuggestuer og du kan dermed også skrive dit barn op til børnehaven via pladsanvisningen.

Du er altid velkommen til at kontakte os og spørge, om vi har ledige pladser.

Når dit barn starter

Alle børn er forskellige, og det er deres første tid i institution også. Vi tilrettelægger opstarten ud fra det enkelte barns behov og i samarbejde med jer. Du er som forælder altid med på barnets første dag.

Opstart i vuggestue: Barnets første dag i vuggestuen varer cirka en time, hvor du har en introsamtale med en af vores medarbejdere. Samtidig ser dit barn, at du er tryg ved de nye ansigter og omgivelser, og det gør også barnet trygt. Vi aftaler løbende den videre opstart.

Opstart i børnehave: Børn, der går i vuggestuen, besøger Peters Hus sammen med de andre store vuggestuebørn, der også skal begynde i børnehaven. Vi samarbejder med både forældrene og vuggestuen om at skabe den bedste start. Har dit barn gået i en anden vuggestue, har vi naturligvis ekstra fokus på at støtte barnet i den store forandring.

Se vores tilsynsrapport

Ligesom alle andre daginstitutioner i København bliver vi i 100 Meterskoven hvert år evalueret af kommunen. Herunder finder du vores tilsynsrapport, der viser en høj, pædagogisk kvalitet.